1. februar 2021
INFORMASJON - utbedring av skader i fellesarealer etter innbruddene.
I dag, 1.2.21 ble det levert ståldører, boddører (levert hos RLS), samt diverse materiell som skal benyttes til utbedringsarbeid etter innbruddene. Romerike Låsservice as (RLS), Strømmen skal utføre alt arbeid. Oppstart blir i løpet av inneværende uke, så snart alt materiell er levert i Masserudvn 11. RLS skal benytte lagringsplass rett innenfor garasjeinngangen i plan1 ved siden av hovedinngangen. Styret har sammen med RLS definert rekkefølgen på arbeidet som skal utføres. Alle utvendige dører, dører til bodområdene, boddører, samt andre dører som ble skadet i forbindelse med innbruddet skal prioriteres. Alle nøkkelbrytere blir fjernet og erstattet med kortlesere (se tidligere informasjon på hjemmesiden). I tillegg bli dørene forsterket med ekstra beslag. RLS skal etter planen arbeide kontinuerlig hos oss inntil arbeidet er ferdigstilt. Alle dører skal være låsbare før arbeidsdagen avsluttes. Styret vil fortløpende dele ut brikker i løpet av denne uken. Alle brikker blir utlevert personlig, og hver enkelt beboer må kvittere for utleveringen. Alle brikker som er bestilt av beboere har tilgang til alle dører med kortlesere. Dører med kortlesere kan i tillegg låses opp med eksisterende nøkkel som benyttes i dag. Dørautomatikken vil ikke fungere ved bruk av nøkkel, dvs døren må åpnes manuelt. Det er et unntak, HOVEDINNGANGEN i M11, kan kun åpnes med brikke. Eksisterende låssylinder i hovedinngangen blir byttet ut med Posten sin låssylinder. Det er kun Posten har nøkkel til denne sylinderen. Alle dører som det skal gjøres utbedringer på, er merket med et tall på en blå maskeringstape, IKKE fjern denne tapen. Det er et hjelpemiddel for RLS, slik at de vet hva som skal utføres av arbeid på den enkelte døren. Styret vil sørge for utlevering av brikker til service-personell, som vaktmester, renhold, avisbud, etc, samt brannvesen. Alle håndverkere som skal utføre servicetjenester i Sameiet må kontakte Styret eller vaktmester for å få tilgang til fellesarealene. Dersom det er noe som er uklart, så kan styret kontaktes via e-post styret@masserudterrasse.no. HUSK! – SJEKK ALLTID AT ALLE DØRER BLIR LÅST. Styret i Masserud Terrasse.