Alle nyheter
9. februar 2025
Stenger vannet !
På grunn av sykdom, så ble vannet ikke stengt i går mandag 10.2.
Vi er derfor nødt til å stenge vannet i dag tirsdag 11.2.25 fra kl 1200 - kl 1230.
Styret.
Vannet må stenges i hele sameiet fra kl 1300 til ca kl 1330, i dag 7.2.25, pga rens av vannfilter.
Styret.
24. november 2024
UVEDKOMMENDE KOM INN I SAMEIET
VIKTIG MELDING!
Ingen uvedkommende må slippes inn i sameiet.
Vi registrerte 2 personer som gikk rundt og sjekket fleresideinnganger, Ca kl 1600. Tilslutt kom de inn hovedinngangen, ca kl 1606 –rett etter en annen person som gikk inn – med brikke!
De 2 personene gikk ned i garasjeplan -1 via M11 ogfortsatte videre til innerste nødutgang /branninngangen i garasjeplan -1. Her tok de ut kontakten over døra som gjør at denblir stående ulåst. Med andre ord så hadde de trolig planer om å komme tilbake.
Styret har sørget for å låse døra innerst i garasjeplan -1.I tillegg er alle sideinnganger sjekket – alle dører er låst og fungerer normalt.
NB! Alle må sjekke at våre dører går i lås, uten at noenuvedkommende kommer inn.
Styret.
14. november 2024
Garasjen stenges 15.11.
Husk at det ikke er mulig å kjøre ut / inn i garasjen, imorgen 15.11, mellom kl 0945 og ca kl 1630.
Styret.
27. mai 2024
Vannet er tilbake kl 1300.
Bravida er ferdig med arbeidet i varmesentralen.
Dessverre må vi vente på deler til utekran ved sykkel inngangen.
Styret.
23. mai 2024
Stenge vannet i hele sameiet.
Vi må stenge varmt og kaldt vann, i hele sameiet mandag 27.5.24 fra kl 10.00 til kl 14.00.
Bravida skal utføre arbeid i varmesentralen, samt bytte utvendig kran ved sykkelinngangen.
Styret
OBOS har, idag, sendt ut innkalling til årsmøte / sameiermøte for 2023.
Innkallingen inneholder all dokumentasjon i henhold til våre vedtekter.
Dersom det er noen som ikke har mottatt innkallingen, kontakt styret.
Tilsvarende dokumentasjon er lagt ut på hjemmesiden under dokumenter / årsmøter.
Styret
5. mai 2024
VINDUSVASK 6.5.24 fra kl 0800
VIKTIG!
ALLE VINDUER MÅ VÆRE LUKKET.
ALLE MARKISER OG SCREEN MÅ KJØRES INN/ OPP.
ALLE MØBLER PÅ «BAKKEPLAN» / TERRASSERMÅ FLYTTES ELLER TILDEKKES PGA MULIG VANNSØL.
3. april 2024
Garasjevask torsdag 25.4.2024.
Vaktmester Andersen AS skal feie og vaske garasjen torsdag 25.4.24.
Alle biler og motorsykler må fjernes fra garasjen før kl 0745 denne dagen.
Vaktmester Andersen AS skal benytte samme metode som er benyttet tidligere.
De feier først med en feiemaskin, deretter benyttes en maskin som vasker gulvet og suger opp vannet.
Arbeidet forventes ferdig samme dag før kl 1600.
NB! Alle beboere må varsle sine gjester som benytter gjesteparkeringen. Bilene må flyttes før kl 0745.
Styret.
27. september 2023
Utvendig vask av vinduer
Alle vinduer må være lukket. Alle screens må kjøres opp. Eventuelle møbler må tildekkes.
Styret.
1. august 2023
Garasjeporten ble skadet i dag.
I forbindelse med skadesanering etter vannlekkasjen i garasjen, så ble hovedporten skadet ved en påkjørsel. Hørmann har vært her i dag og utbedret skaden, slik at porten kan lukkes. Ringe til garasjeporten fungerer som vanlig.
Hørmann kommer tilbake i morgen, 2.8, ca kl 1045 for å utbedre resten av skaden. Porten vil være stengt for ut- og innkjøring i perioden fra kl 1100 til kl 1200.
Styret 1.8.23
26. april 2023
Innbrudd i boder, i dag 26.4.23 ca kl 1030.
Vi må dessverre informere om at det har vært innbrudd i sameiet. Innbruddet ble utført i formiddag, 26.04.23 ca kl 1030.
Styret fikk melding om en mistenkelig person som ble sett i garasjen, kledd som en håndverker. Det er registrert innbrudd i 2 boder en bod i M13 og en i M11. Det er fortsatt litt usikkert om hva som er blitt stjålet ved innbruddet. Beboere som er berørt er orientert.
Vedkommende klarte å komme seg ut av garasjen og inn i sin polskregistrerte bil, forsvant mot Losby / Feiring. Dersom noen beboere har sett noe i forbindelse med tyveriet så ta kontakt med Styret, ved Bjarne Høienholm.
Boddørene som er berørt er midlertidig utbedret av Romerike Låsservice . Strømmen Elektroinstallasjon AS skal sjekke strømtilførsel på de automatdører som er berørt av innbruddet.
Vi oppfordrer alle beboere til å følge med på hvem som oppholder seg i området vårt. Ikke slipp inn uvedkommende.
Innbruddet blir meldt til politiet og forsikringsselskapet i løpet av morgendagen. Skade på private eiendeler i bodene må hver enkelt beboer melde til sitt eget forsikringsselskap.
Styret i Masserud Terrasse
24. januar 2023
HEISKONTROLL - tirsdag 24.1.23.
Dersom det er et akutt behov for å benytte heisen når arbeidet pågår, så kan vedkommende som utfører kontrollen kontaktes.
Styret
3. oktober 2022
Brannøvelse tirsdag 11. oktober 2022
Alle beboere bes om å møte opp ved samlingsplassen ved utkjøringen fra garasjen.
Mvh
Styret
Gulvbehandling treningsrom torsdag 30.6 samt fredag 1.7 fra kl 0800.
Treningsrommet er stengt inntil arbeidet er ferdig, og treningsutstyret er satt tilbake på sin plass.
Vi har hatt en påkjørsel av garasjeportens sensor / fotocelle, ca kl 1930 søndag 9.1.22. Dette fører til at porten ikke lukkes automatisk.
Porten åpnes som før med portåpner eller ved hjelp av mobiltelefonen.
Problemet er at porten må lukkes manuelt.
Dette gjøres ved å trykke pil – ned på høyreside av porten. Knappen må holdes inne helt til porten er lukket.
Ved bruk av dør på siden av porten – husk at denne må lukkes og låses. Hørmann kontaktes i morgen tidlig.
Styret Masserud Terrasse.
27. desember 2021
GARASJEPORTEN
Styret har i dag endret koden på den ytre garasjeporten. Porten opp til garasjeplan 1 fungerer fortsatt på samme måte som tidligere. Konsekvensen er at ingen av de eksisterende port-åpnere fungerer før de blir kodet om mot den nye koden i den ytre garasjeporten.
Garasjeporten kan fortsatt åpnes ved å ringe fra mobiltelefonen. Dette krever at mobilnummer som man ringer ifra er definert i systemet som garasjeporten benytter.
Styret vil etter nyttår, sørge for, fortløpende oppdatering av nye koder i alle port-åpnere. Ved akutt behov, for å endre port-åpnere, kan Bjarne Høienholm i M11 kontaktes.
Dersom sidedør ved garasjeporten benyttes – husk at den må låses.
Styret i Masserud Terrasse.
18. september 2021
Filter til ventilasjonsanlegg.
Styret distribuerer filter fra Flexit i løpet av mandag 20.9.21.
Filter blir plassert utenfor inngangsdøra til hver leilighet.
Kostnaden faktureres av OBOS.
11. september 2021
UTVENDIG VASK AV TILGJENGELIGE VINDUSFLATER & BALKONGGLASS
UTFØRES I PERIODEN MANDAG 27.09 (TIRSDAG 28.09).
Hjem+ AS vil utføre utvendig vask av vinduer inkl karmer, samt utvendig glass på balkonger. Alt arbeid utføres fra bakkeplan med spesialutstyr. De håper å ferdigstille arbeidet i løpet av mandag 27.09. Tirsdag 28.09 er «reservedag» dersom noe uforutsett skulle inntreffe.
I utgangspunktet blir ingen vinduer / dører på «bakkeplan» vasket – dette må bestilles. Dersom noen i tillegg ønsker vask / vinduspuss av terrassedør / terrasseglass må dette også bestilles. Bestillingsarbeid utføres med forvasker og nal.
Bestilling sendes på e-post kjell@tri-data.no eller mobil 970 54900 innen 23.09. Husk å oppgi adresse (M11.M13.M15) samt leilighetsnr, etg., navn og mobiltlf. (eller lapp i min postkasse – Hilde & Kjell Sørvald).
Arbeidet faktureres hver enkelt leilighet.
VIKTIG!
ALLE VINDUER MÅ VÆRE LUKKET.
ALLE MARKISER OG SCREEN MÅ KJØRES INN / OPP.
ALLE MØBLER PÅ «BAKKEPLAN» / TERRASSER MÅ FLYTTES ELLER TILDEKKES PGA MULIG VANNSØL.
26. august 2021
Bruk av bøttekott M15 i plan -1
Vi vet ikke hvor lenge krana har stått åpen med rennende vann, men heldigvis er det ingen vannskader.
Avløpet i vasken fungerte bra.
Det er viktig at alle som bruker bøttekottet sjekker at alt er som det skal være, før man lukker døra!
Styret i Masserud Terrasse
19. april 2021
Nytt Beboerinfo 022021.
Nytt Beboerinfo er lagt ut på hjemmesiden. Det er distribuert nytt filter til ventilasjonen i hver leilighet, faktura kommer fra Sameiet V/ Olavsgaard Eiendom AS. Vi minner om renhold av garasjen 27.4, fra kl 0800. Alle biler og motorsykler etc. må fjernes innen kl 0745. I henhold til vårt regelverk er det ikke anledning til å lagre andre ting i garasjen. Kun biler & motorsykler eventuelt tilhenger.
17. mars 2021
Påminnelse - har du ikke rukket å stemme enda?
Viser til gjennomført digitalt informasjonsmøte 11. mars, og ekstraordinært årsmøte i sameiet 12. mars. Husk å avgi din stemme innen 20. mars kl. 09:00. Din stemme er viktig! Med vennlig hilsen Styret
16. mars 2021
Test av brannalarmen onsdag 17.3.21 kl 1200.
Masserud Terrasse gjennomfører i disse dager en årlig service på brannvarslingsanlegget. I forbindelse med denne servicen blir det en test av alle alarmklokker onsdag 17.3.21 ca kl 1200. Alle heiser blir berørt - de vil stoppe og gå ned til 1.etg, heisdørene skal åpnes. Det er ikke nødvendig å forlate leiligheten i forbindelse med test av alarmklokkene. Med vennlig hilsen Styret
3. mars 2021
Endring i bruk av treningsrom.
I henhold til regler som Lørenskog Kommune, samt andre kommuner rundt oss har kunngjort de siste dager, så ønsker styret å gjennomføre følgende tiltak: Fram til i dag har maksimum 2 beboere i Masserud Terrasse hatt anledning til å benytte treningsrommet samtidig. Alle offentlige treningssentre i vårt nærmiljø blir stengt fra og med 3.3.21 og i minst 14 dager. Styret anser at bruk av treningsrommet er positivt for alle beboere, og ønsker derfor ikke å stenge treningsrommet. Vi ser imidlertid at det er nødvendig å begrense samtidig bruk av rommet. Følgende tiltak iverksettes umiddelbart og gjelder inntil videre: MAKSIMUM 1 PERSON KAN BRUKE TRENINGSROMMET OM GANGEN, eventuelt 2 personer fra samme kohort. TRENINGSTIDEN BEGRENSES TIL MAKSIMUM 1 TIME PR. GANG . TRENINGSTIMEN BEGYNNER VED HVER HELE KLOKKETIME. JACUZZI AVDELING ER FORTSATT STENGT INNTIL VIDERE. Vi håper på forståelse for endringen i bruk av treningsrommet. Vi vil samtidig minne om at det i henhold til regelverket, er kun beboere i Masserud Terrasse som har adgang til å benytte treningsrommet. Det er viktig for oss at regelverket respekteres. Blant annet, med bruk av eget håndkle, renhold / sprit av alle overflater på treningsapparater som benyttes. Sprit av hender før og etter trening. GOD OG TRYGG TRENING. Styret i Masserud Terrasse.
I dag, 1.2.21 ble det levert ståldører, boddører (levert hos RLS), samt diverse materiell som skal benyttes til utbedringsarbeid etter innbruddene. Romerike Låsservice as (RLS), Strømmen skal utføre alt arbeid. Oppstart blir i løpet av inneværende uke, så snart alt materiell er levert i Masserudvn 11. RLS skal benytte lagringsplass rett innenfor garasjeinngangen i plan1 ved siden av hovedinngangen. Styret har sammen med RLS definert rekkefølgen på arbeidet som skal utføres. Alle utvendige dører, dører til bodområdene, boddører, samt andre dører som ble skadet i forbindelse med innbruddet skal prioriteres. Alle nøkkelbrytere blir fjernet og erstattet med kortlesere (se tidligere informasjon på hjemmesiden). I tillegg bli dørene forsterket med ekstra beslag. RLS skal etter planen arbeide kontinuerlig hos oss inntil arbeidet er ferdigstilt. Alle dører skal være låsbare før arbeidsdagen avsluttes. Styret vil fortløpende dele ut brikker i løpet av denne uken. Alle brikker blir utlevert personlig, og hver enkelt beboer må kvittere for utleveringen. Alle brikker som er bestilt av beboere har tilgang til alle dører med kortlesere. Dører med kortlesere kan i tillegg låses opp med eksisterende nøkkel som benyttes i dag. Dørautomatikken vil ikke fungere ved bruk av nøkkel, dvs døren må åpnes manuelt. Det er et unntak, HOVEDINNGANGEN i M11, kan kun åpnes med brikke. Eksisterende låssylinder i hovedinngangen blir byttet ut med Posten sin låssylinder. Det er kun Posten har nøkkel til denne sylinderen. Alle dører som det skal gjøres utbedringer på, er merket med et tall på en blå maskeringstape, IKKE fjern denne tapen. Det er et hjelpemiddel for RLS, slik at de vet hva som skal utføres av arbeid på den enkelte døren. Styret vil sørge for utlevering av brikker til service-personell, som vaktmester, renhold, avisbud, etc, samt brannvesen. Alle håndverkere som skal utføre servicetjenester i Sameiet må kontakte Styret eller vaktmester for å få tilgang til fellesarealene. Dersom det er noe som er uklart, så kan styret kontaktes via e-post styret@masserudterrasse.no. HUSK! – SJEKK ALLTID AT ALLE DØRER BLIR LÅST. Styret i Masserud Terrasse.
29. januar 2021
Problem med automatisk lås av dører.
Finstadjordet 29.1.21 Styret har mottatt meldinger fra flere beboere om dører som ikke lukkes / låses automatisk. Det er problemer med flere dører, vi vet ikke hva årsaken kan være. Lang kuldeperiode? Hovedinngangsdøren blir «hengende» fast i asfaltkanten under døren. Alle må påse at døren lukkes og blir låst. Oppslag er satt opp. Døra inn til garasjeplan 1 ved hovedinngangen fungerer heller ikke slik som den skal. Den går ikke i lås. Styret har fått flere meldinger om døren ved siden av garasjeporten i plan -1. Denne døren må alltid låses manuelt – den går ikke automatisk i lås. Flere beboere har sett at denne døren blir stående ulåst. Det kan skyldes besøkende som parkerer på gjesteplasser for så å gå ut denne døren uten å sjekke at den blir låst. Oppfordringen til alle beboere er – sjekk alltid at dørene låses.
20. januar 2021
Innbrudd i Masserudvn 11 natt til idag, 20.01
Sameiet har dessverre hatt besøk av tyver igjen i natt. De klarte å komme inn i bod-området i M11, 3 boder er brutt opp. Heldigvis ser det ut til at det er lite eller ingenting som er stjålet. En våken beboer kontaktet politiet i natt, og politiet kom forholdsvis raskt. De hadde med seg hund. En av tyvene ble pågrepet i natt. Politiet har opprettet sak med anmeldelsesnummer. Forsikringsselskapet er orientert. Midlertidig mulighet til å låse bodene som er brudd opp er montert i dag.
7. januar 2021
Informasjon - levering og montering av nye inngangsdører
I forbindelse med at 7 leiligheter i sameiet har valgt å bytte inngangsdør, så vil det fra mandag 11.1 og i 2 uker framover være håndverkere fra Romerike Låsservice as som skal utføre arbeid i sameiet. Det er 2 dører i M11, 2 i M13, 2 i M15C og 1 i M15D som skal byttes, slik at alle oppganger blir berørt. De nye dørene blir trolig levert torsdag 7.1.21 på formiddagen. Midlertidig plassering vil være i garasjeplan 1 ved «sykkelparkering gjester». Romerike Låsservice skal utføre alt arbeid i løpet av perioden 11.1 til 22.1. Området ved «sykkelparkering gjester» blir ryddet senest 22.1.
25. november 2020
Ladestasjoner el-bil - fungerer igjen!
Hovedsikring for ladestasjonene hadde slått ut i løpet av kveld / natt 24.11.20. Alt skal fungere igjen nå, elektriker skal søke etter feil i morgen kl 0800.
13. november 2020
Smitteverntiltak - bruk av sameiets fasiliteter
Selskapslokalet/peisestuen: Lokalet stenges for utleie inntil videre. Treningsrom: Holdes åpent, men forutsetter god etterlevelse av smitteverntiltak: - maks 2 personer til en hver tid - bruk av Antibac og vask av treningsapparater før og etter bruk - holde minst 2 meters avstand
8. november 2020
Ladestasjoner el-bil - fungerer igjen!
Elektriker var hos oss på torsdag 5.11. De har montert en utvidet styring av våre ladestasjoner. Trolig har noe gått galt, det ser ikke ut til at ladingen fungerer slik som forventet. Strømmen El-installasjon AS er kontaktet, og forhåpentligvis blir det utbedret i løpet av morgendagen. Feilen var forårsaket av Defa sentralt - de hadde restartet vårt anlegg med feil parametre. Utbedret 9.11.20 ca kl 0830.
3. september 2020
INNBRUDD i garasjer & boder
Masserud Terrasse 3.9.20. Som dere allerede er kjent med har vi hatt innbrudd via garasjen og videre inn til våre boder i løpet av natta. Politiet har vært her og gjort sine undersøkelser. Forholdet er anmeldt av sameiet. Politiet ønsket at styre skal koordinere eventuelle flere anmeldelser fra beboere. Dersom dere finner ut at noe har blir stjålet eller ødelagt så send melding til styret. Vi har ikke registrert skade på biler i garasjen, men oppfordrer alle til å sjekke sine egne biler, motorsykler etc. Så langt er det registrert skader på flere dører, nøkkelbrytere, dørlåser samt innbrudd i 4 boder. Styret oppfordrer derfor alle til å sørge for at dører blir låst (spesielt ved dør "sykkelinngangen"). Der er viktig at alle følger med på hva som skjer rundt oss i nabolaget. Spesielt gjelder dette uvedkommende som f.eks har klart å komme inn i våre lokaler, korridorer og oppganger på dagtid.
14. august 2020
ÅRSMØTE I SAMEIET MASSERUD TERRASSE
Husk årsmøte i sameiet: Tidspunkt: torsdag 10. september kl. 19:00 Sted: Olavsgaard Eiendoms lokaler på Hvam (i tilknytning til Olavsgaard Hotell) Pga. Covid-19 er det nødvendig å ta forbehold om endringer.
Hjemmesiden inneholder generell informasjon om Sameiet Masserud Terrasse, blant annet Beboerinfomasjon som har vært sendt ut siden høsten 2017. I tillegg finner du vedtekter, regler og retningslinjer samt rapport fra årsmøtene som har vært gjennomført siden innflytting. Alle dokumentene ligger under Dokumenter. Under Informasjon er det skrevet litt under hvert "stikkord" - her kommer det mer informasjon etterhvert som hjemmesiden utvikles og vedlikeholdes av styret. Din egen mail-adresse brukes til pålogging - første gang etter at du har mottatt en "aktiveringsmail" må du legge inn et eget passord. Det er mulig å sende mail / spørsmål til styret@masserudterrasse.no under fliken Kontakt. Ta kontakt dersom det er informasjon som du savner på sameiets hjemmeside.